Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sexy mozek. Vzpomínka nejen na ten Paroubkův.

V Indonésii se od euro-asijských míšenců očekává, že z nich vyrostou modelky a herci. Je to pěkná blbost. Asi taková, jako kdybyste řekli, že všechny Brazilky chodí po ulici v bikinách. Jenže většina mých vrstevníků, česko-indonéského původu, toto očekávání splnilo. 

O oslavě 17. narozenin mé kamarádky, tehdejší vyhlášené fotomodelky v Jakartě, jsem již psala. Nebo spíš o jejím tatínkovi, který naši partu představoval svým vysoce postaveným přátelům. Nedělalo mu potíže představovat našeho kamaráda, dětskou filmovou hvězdu, který za svůj výkon vyhrál indonéského Oscara. Nebo další kamarádku, která tehdy právě vyhrála soutěž „Cover Girl“ známého časopisu. Moji nejistou puberťáckou dušičku, navíc rozjitřenou hormonální nerovnováhou a rašícími pupínky, na dlouhá léta dopředu rozhodila věta, kterou mě onen tatínek uvedl.

„A tohle je Karolina…ona je…,“ odkašlal si, aby získal čas. „…ta je ze všech nejchytřejší.“

 

Možná proto jsem o pár desítek let později v Praze tak podrážděně reagovala na slova jisté slečny Kováčové, která uchvátila Jiřího Paroubka. Pamatujete si to? Blonďatá tlumočnice prohlásila, že na panu ex-premiérovi nejvíc obdivovala sexy mozek. Proto si ho vzala. Ve světle mých zkušeností jsem tato slova považovala za chabý pokus obhájit neobhajitelné. Klasická situace, kdy starší (mocný, majetný muž) opouští rodinu a bere si o 20 let mladší ženu. Jakýpak sexy mozek, že?!?

 

Není to tak dávno, kdy jsem podlehla stereotypickému syndromu žen. Chtěla jsem po partnerovi, aby mi sdělil, jak moc se mu líbím. Soudě podle jeho smíchu, dost jsem ho pobavila. Když ale viděl, že to myslím vážně, hluboce se zamyslel. Pak vítězoslavně prohlásil: „Tvůj mozek je neodolatelný!“

 

Dobře, nečekala jsem, že bude vzdychat nad mými dlouhými nohami, které beztak nemám. Nebo že by řekl, že mu připomínám Jennifer Lopez, jeho idol krásy. Konec konců ani její klenuté pozadí nevlastním. Mohl ale zmínit něco na způsob mého úsměvu, nebo očí, nebo…znáte to. Jenže on řekl mozek! Říct, že jsem v tu chvíli viděla rudě, by bylo hluboce podhodnocené. Já totiž měla před zrakem Jiřího Paroubka. A nebyl to pěkný pohled.

Můj přítel je ze Slovenska, kde také žije. O starodávné Paroubkové kauze neměl nejmenší ponětí. Nejen proto jsem mu odpustila.

 

Všechny tyto příhody by zůstaly zapomenuty nebýt nedávné plavbě na lodi z indonéského ostrova Lombok na ostrov Flores. Měla jsem tu čest doprovázet několik zralých pánů a jednu paní na jejich cestě za dobrodružstvím spatřit komodského varana. Líné odpoledne a večery jsme trávili na palubě (většinou bez oné dámy, které bylo špatně) klábosením o cestování, ekologii, milenkách, jižním kříži. Na konci pobytu mi vesměs, byť každý zvlášť a každý svým způsobem sdělili jedno a totéž. Vysekli poklonu, obdiv a náklonnost mému řídícímu orgánu.

 

Tentokrát se rudá vidina Jiřího Paroubka neobjevila. Možná byli oni pánové na lodi hodně přesvědčiví. Možná (určitě!) stárnu. Ale nejspíš jsem si konečně naplno uvědomila, že jsem vyrostla do věku, ve kterém dokonalý časopisový look pozbývá na hloubkovém magnetismu. A že v rukou, nebo spíš v hlavě, třímám mocnou zbraň, na kterou z nouze a možná z nedostatku invence upozornil před více než třiceti lety tatínek kamarádky.

Nejen proto hrdě hlásám do světa – zaplať pánbůh, že mi není 20! A Petře Paroubkové se zpětně omlouvám.

Autor: Karolina Idrisova | pondělí 27.4.2015 9:30 | karma článku: 23,53 | přečteno: 3033x
  • Další články autora

Karolina Idrisova

Óda na stíny

Před několika lety v Náchodě za mnou přišla výherkyně soutěže v orientálním tanci. „V čem se ještě můžu zlepšit?“ Chvíli jsem nevěděla, co říct.

29.3.2016 v 16:40 | Karma: 16,73 | Přečteno: 354x | Osobní

Karolina Idrisova

Sametové vyznání od polovičního přistěhovalce.

Před několika lety zaujal můj životní příběh Českou televizi. „Co vám zde nejvíc chybí?“ byla jedna z mnoha otázek. „Barvy, úsměv a víra,“ odpověděla jsem.

19.11.2015 v 10:00 | Karma: 32,18 | Přečteno: 2788x | Společnost

Karolina Idrisova

Střílení do vlastních řad. Těch ženských.

Začínám muže v západním světě litovat. Nemají to jednoduché. S trochou nadsázky lze říct, že my, ženy, zvládáme vše, co kdysi bylo jejich doménou.

20.10.2015 v 10:16 | Karma: 23,19 | Přečteno: 2604x | Diskuse| Společnost

Karolina Idrisova

Miloš Zeman a moje maminka

Miloš Zeman by se mohl pustit i do moji maminky. Ta modrooká blondýna totiž odcestovala do země s největší muslimskou populací v době, kdy nikdo v Československu nevlastnil barevnou televizi, internet měl ještě dlouho patřit do kategorie science fiction a zakladatelé Lonely Planet se teprve chystali na svoji první cestu po světě. Nerozvážná to bytost! V polovině 70. let, navzdory protestům vlastních rodičů, sbalila dvě batolata a na vlastní pěst začala žít, tam kde lišky, nebo spíš hadi, dávali dobrou noc.

3.4.2015 v 14:30 | Karma: 37,48 | Přečteno: 5743x | Diskuse| Společnost

Karolina Idrisova

Setkání s beach boyem na Bali

Pouliční prodavačka na Kutě, nejznámější balijské pláži, se nedala. Uložila svůj ranec na mohutný kus dřeva, na kterém jsem seděla a pěti náramky z perel a tyrkysu mi mávala před obličejem. "Číp prajs for jú!" Po stopadesáté jsem zavrtěla hlavou a odvrátila zrak. Na obloze zlatý kotouč už líně házel šipku do indického oceánu. Skupina jogínů, kterou jsem doprovázela po ostrovech Bali a Gili, právě odcestovala. Po dvou týdnech mě čekala osvěžující změna, večer o samotě.

12.3.2015 v 15:00 | Karma: 19,95 | Přečteno: 1020x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1783x
Indonésko-český světoobčan, tančící (životem, v studiu, občas i na pódiích), hledající a nacházející (nové obzory a inspirace), tvořící (choreografie, věty i vlastní život), motivující (sebe a ostatní ženy prostřednictvím projektu "Lehký krok").

Vydaná kniha: "Na konci začátek" (Grada, 2012).